Communicatieplatform 'Helden van Hi', de verbindende factor tussen medewerkers bij Telecomaanbieder Hi - DNA CONNECT

Posted by | March 06, 2013 | Social at work | No Comments

Klantgericht ondernemen wordt steeds belangrijker. Niet alleen voor de Nederlandse Retailers, maar voor iedere zichzelf respecterende onderneming. Sterke merken en een klantgerichte ondernemingen beginnen van binnenuit. Nederlandse retailmerken besteden intern nog relatief weinig aandacht aan het ‘merk’. Het gebrek aan deskundig en klantvriendelijk personeel vormt de grootste ergernis voor de winkelende Nederlander. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek, uitgevoerd door Q&A Research. Lang wachten bij de kassa, jarenlang de grootste ergernis, staat nu op nummer twee van de ergernissen top 10.

Retailmerken hebben iedere dag contact met duizenden consumenten die hun merkenwereld betreden en moeten daar maximaal gebruik van maken door haar medewerkers te laten fungeren als echte merkambassadeurs. Een retailmerk kan nooit volledige potentieel benutten als er een intern onvoldoende helderheid over en betrokkenheid bij het merk is.

Het belang van merkervaring in de winkelomgeving zal voor retailers alleen maar toenemen. De fysieke winkel, inclusief personeel, zal de ware ‘experience’ van het merk moeten worden en zal ten opzichte van internetwinkels de onderscheidende factor moeten zijn. In de toekomst zullen fysieke winkels steeds meer functioneren als ‘merkambassades’. Intern merk engagement wordt daarom enorm belangrijk.

Het fundament van alles dat je naar buiten toe uitdraagt moet intern stevig aanwezig zijn. De merkpropositie moet intern duidelijk worden gearticuleerd en gedeeld. Dit kan worden bereikt door een versterking van de verbinding tussen de medewerkers.

Een voorbeeld van versterking van het merkgevoel van binnenuit: Communicatieplatform ‘Helden van Hi’, de verbindende factor tussen medewerkers bij Telecomaanbieder Hi

Hi heeft als streven om haar 500 winkelmedewerkers 100% verbonden te laten voelen met elkaar en met het merk. Voor Hi zijn medewerkers merkambassadeurs en spelen ze een zeer belangrijke rol in het contactmoment dat de klant heeft met het merk. Ter ondersteuning van dit streven wilde Hi een nieuw intern communicatieplatform. Het communicatieplatform moest aansluiten bij de behoefte van de medewerkers en de cultuur en ambities van Hi.

Met het nieuwe communicatieplatform en met een mobiele versie zijn de 500 medewerkers altijd en overal verbonden met elkaar en het merk Hi. Door samen met de medewerkers te onderzoeken welke functionaliteiten zij echt belangrijk vonden, is het platform een inspirerende omgeving geworden die aansluit bij de wensen van medewerkers. Hi kan medewerkers nu op de juiste manier benaderen en optimaal ondersteunen zodat zij nog beter in staat zijn klanten te informeren en adviseren Het resultaat is verbondenheid tussen de medewerkers en merkversterking van binnenuit!

Meer lezen over hoe Hi van haar medewerkers merkambassadeurs maakt

Wil je ook succesvol naar 'social'? Neem contact met ons op